انتخابات

مسوول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی استان برای نخستین بار، ۲۲۰ برنامه اجرایی راهبرد اصلی تحقق شعار امسال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" را تدوین کرده‌اند.

تدوین۲۲۰ برنامه ویژه "جهش تولید با مشارکت مردم" در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، علی اکبر لبافی عنوان کرد: در ابتدای سال از دستگاه‌های اجرایی، کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی و تشکل‌ها خواسته شد تا برنامه خود را برای تحقق شعار سال در حوزه کاری خود ارایه دهند.
وی بیان کرد: این برنامه اجرایی و میزان تأثیرگذاری هر تشکل بر زیرمجموعه خود در آن با عدد و رقم قابل اندازه‌گیری است و در صورت تصویب می‌تواند به عنوان یک سند ارایه شود، جدا از سندی که سالانه توسط سازمان برنامه و بودجه برای استان‌ها ارسال می‌شود.
به گفته وی، برنامه مزبور با جزییات بیشتر و با نگاه بخش خصوصی و بخش تعاونی ارسال شده است و می‌توان بر اساس آن مشارکت هر بخش و میزان تأثیرگذاری برنامه‌ها را در پایان هر سال اندازه‌گیری کرد.
مسوول دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی بیان کرد: استان می‌تواند با ارایه برنامه مزبور برای تحقق شعار سال الگویی برای سایر نقاط کشور بوده و درصدد آن است که پایه‌گذاری مناسبی در این زمینه داشته باشد.
وی ادامه داد: تحقق شعار سال نیاز به برنامه‌ریزی دارد و بخش خصوصی در این زمینه مؤثرترین عامل برای آوردن برنامه به منظور جهش تولید و جلب مشارکت مردم است.
لبافی به ذکر مثالی در خصوص لزوم برنامه‌ریزی برای بهره‌وری نیروی کار گفت: میانگین کارکرد بنگاه‌های اقتصادی در کشورهای توسعه یافته ۱۹. ۵ ساعت در روز است، در حالی که این میزان در کشور ایران ۵. ۵ ساعت است، این نشان می‌دهد که کشورمان نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر ندارد بلکه به بهره‌وری بیشتر نیازمند است.
مسوول دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: لذا باید برنامه‌ای تدوین شود که بهره وری نیروی کار را افزایش دهد که براساس برنامه هفتم توسعه کشور حداقل میزان بهره‌وری نیروی کار در کشور باید پنج درصد افزایش یابد.
لبافی با اعلام نتایج ارزیابی شوراهای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان‌ها و کسب رتبه خراسان رضوی در این زمینه بیان کرد: شورای گفت وگوی استان در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در همه شاخص‌های مورد ارزیابی عدد ۱۰۰ و رتبه اول را به خود اختصاص داده که در مقایسه با نیمه اول همین سال به میزان ۲ رتبه ارتقا پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.